EN KLÄNNING & EN KAFFEKOPP FÖR LITE

Vilken helg kompisar!
Full gas hela helgen, och nu sitter jag här, en aning sliten och pustar ut i en gammelrosa fotölj. Idag kan jag säga att jag för en gång skull tycker om söndagen. Jag har hunnit med allt från att träffa nya människor, träffat människor mindre roliga människor, skrattat, fikat, och gått upp i ottan för att pillra sig iväg till arbetet. Glömde jag säga att jag hade teater också? Hah, nåväl.Fullspäckad somsagt, men det är också då jag trivs som bäst. 
Men om vi skulle gå och hoppa tillbaka till lördagen, så ska jag berätta om klänningsprövningen med Jenny. 
Jenny, knasboll,husmor Eriksson ska gifta sig. 
 
08:45 hoppade jag på bussen in till stan. Det var en ovanligt solig januarimorgon, att t.o.m människorna i busskuren sken upp. Musik i öronen, och två papilljotrullar i håret. Allt va bra. Jag möte upp Jenny en stund därefter, sen kom hennes kompisar, störtsköna typer, och strax därefter Jennys syrra. Vi gick direkt till Bröllopshuset, en smula förväntansfulla, och fruktansvärt uppspelta. In for vi. Fram med chokladask, vindruvor, kameror och av med jackor och skor. Jenny försvann in i ett omklädninsrum, och prövningen kunde äntligen börja. Det är någon alldeles speciell känsla när ens egen kompisar ska till att gifta sig. Det blir så fruktanvärt nära inpå och en såndär mittilivetgrej. Man kan knappt tro det, och knappt sammarbeta med alla tankar och känslor. Vi har varit kompisar i ett antal år nu, och även om saker ser annorlunda ut nu, känns allting så väldigt rätt och väldigt bra.Hon har hittat något som passar henne utmärkt, och vad mer kan man begära som en kompis?
När man ser lyckan i en väninnas ögon, så kan man inte låta bli att bli en smula berörd. För när människorna i din omgivning ger bra, så är det ju bara positiv energi som vittrar ut i luften. Och vet ni, jag kan reda känna vibbarna.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

santinoz

Tankespridd, ganska svår men kreativ person på 20 bast. Spenderar fritid med vänner, filosofering, målarduken och drömmer om en karriär bland drama, dans och det pulserande kulturlivet. Välkommen hit till min lilla egna krypin!

RSS 2.0